«Роки дитинства – це перш за все виховання серця. Виховання – це не поєднання заходів і прийомів, а мудре спілкування дорослого з живою душею дитини.» В. Сухомлинський

четвер, 29 квітня 2021 р.

Ігри ( пісочна терапія).

 ПІСОЧНА ТЕРАПІЯ


1. Гра «Угадайко»

Повторіть з дітьми основні геометричні фігури. Зарийте в піску

кілька іграшок які мають певну геометричну форму і запропонуйте

дитині вгадати, що там приховано.


2. Гра « Веселі історії»

Візьміть літери алфавіту і викладіть слова на піску, для початку

не дуже складні. Прочитайте їх разом з малюком. Потім нехай дитина

закриє очі, а ви заховайте букви в пісок, розкидаючи по всій пісочниці.

Нехай дитина знайде всі букви й відновить слова.


3. Гра « У моєму місті»

Запропонуйте дитині розказати, яким вона бачить своє місто,

вулицю або кімнату. Можна також створити чарівну країну та

придумати їй назву. Потрібно розповісти історію, яка відбувається в

пісочниці. При цьому можна дати імена всім персонажам, що беруть

участь в оповіданні.


Провести розвивальну й водночас релаксаційну роботу

допоможуть наступні вправи з піском:


4. Вправа « Гра в казку»

Вправа спрямована на розвиток фантазії та образного мислення

дитини. У лотку з піском є всі можливості для того, щоб розіграти

улюблені казки дитини та вигадати нові сюжети. Дорослі можуть

запропонувати скласти свій варіант кінцівки відомої казки.


5. Вправа « Дослідження властивостей»

За допомогою піску дитина може визначити властивості

матеріалів, отримати уявлення про такі поняття, як « теплий –

холодний», « мокрий – сухий» та інші.


6. Вправа « Дощик»

Гра призначена для релаксації та має заспокійливу дію. Діти 2–3

років повинні грати разом із батьками. Дорослий пропонує малюкові

підставити долоні й починає повільно сипати в них пісок, після цього

він пропонує малюкові повторити цю дію і сипати пісок в його долоні.

Діти старшого віку грають самостійно і пересипають пісок з однієї

долоні в іншу самостійно.


7. Вправа «Упізнай, що це»

Вправа допомагає зміцнити родинні зв‘язки. Один із батьків

закопує в пісок кілька будь-яких фігурок, поки малюк стоїть із

заплющеними очима. Дитині пропонують розплющити очі, занурити

руки в пісок і розпізнати приховані фігурки.


8. Вправа « Вітерець»

Для цієї вправи знадобиться соломина для коктейлю. Її кінець

занурюють у пісок. Дитина повинна дути з протилежної сторони. Ця

вправа призначена для дітей старшого віку.


9. Вправа « Будівельник»

Лоток із піском відкриває перед малюком необмежені

можливості для творчості. Можна створити цілий світ в обмеженому

просторі. Пісок повинен бути вологим, для того щоб будувати об‘ємні

фігури. Під час роботи можна використовувати іграшкові фігурки

звірів, людей та інші.


10. Вправа « Знайомство»

Усі учасники розміщуються навколо пісочниці. Педагог

пропонує всім занурити руки в пісок, погладити, помацати його,

пересипати з долоні в долоню. Одночасно вихователь повинен

розповісти правила гри з піском.


11. Вправа «.Весела історія»

Педагог викладає в пісочницю фігурки в певній послідовності,

при цьому розповідає історію про ці фігурки. Після цього він ховає

фігурки в пісок. Діти повинні відшукати фігурки, розкласти їх в тій

послідовності, що й педагог та переказати історію, що він розповідав.

Вправа сприяє розвитку уваги, мови, зміцнює зв‘язки в колективі,

сприяє зняттю емоційної напруги.


12. Вправа «Чарівне коло»

Педагог пропонує скласти коло з камінців. Кожна дитина

отримує по кілька камінців, які вона повинна покласти до загального

кола. Мета вправи – корекція гіперактивної поведінки, релаксація.


13. « Вправа Вигадай казку»

Педагог пропонує дітям вигадати власну казкову історію. Під

час гри можна використати фігурки казкових героїв, дерев, тварин.

Педагог може намалювати образи вигаданих героїв, які діти будуть

використовувати у своїх казках. Вправа активізує уяву, мовну

діяльність дітей, сприяє психоемоційному розвантаженню.


14. Вправа « Моє місто»

Педагог пропонує дітям збудувати з піску місто, яким би вони

хотіли його бачити. Можна створити цілу чарівну країну, вигадати їй

назву. Потрібно розповісти історію, яка відбувається з мешканцями

цієї країну, дати всім їм імена. Вправа розвиває фантазію, знімає

емоційне навантаження..


15. Вправа « Пісочна картина»

Дитина малює пальчиком, пензликом картину в пісочниці й

пояснює, що вона намалювала. Мета вправи – розвиток мови,

зміцнення дружніх зв‘язків у колективі, релаксація.


Способи зняття психоемоційної напруги в дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: О. Молчанюк,. Л. Прокопенко,. С. Слабинська.


Немає коментарів:

Дописати коментар